środa, 2 marca 2016

Skąd się tu wziąłem i co będę robił [Daj się poznać]

                     Tak jak wcześniej napisałem mój kierunek studiów to głównie programowanie a nie automatyka stąd też mój pomysł na zrealizowanie swoich praktyk studenckich w firmie programistycznej.
Po napisaniu kilku maili do różnych firm dostałem odpowiedź zwrotną od firmy Octal Solutions. Firma zajmuję się głównie platformą .NET, z którą nigdy wcześniej nie miałem styczności więc szykowało się duże wyzwanie. Po przejściu pozytywnie rozmowy kwalifikacyjnej zaczęła się moja przygoda z językiem C# i .Net.
           

        Pierwsza moja styczność z windowsowymi technologiami przypadła na zrealizowaniu kilku zadań przy aplikacji "Kiedy Urlop". Prosta, kolorowa aplikacja wspomagająca podjęcie ważnej decyzji dotyczącej planowania urlopu. Poznałem  WPF i od razu zauważyłem wielki potencjał w tworzeniu takich aplikacji. Pomyślałem sobie, że ta technologia może mieć wielkie znaczenie w tworzeniu oprogramowania dla automatyków. Nie myliłem się ponieważ znalazłem wiele projektów związanych z automatyką stworzonych na platformie .net. Po fascynacji WPF nadszedł czas na poznanie APS.NET MVC. Po wprowadzeniu do tego tematu byłem zafascynowany tym, że w ciągu kilku chwil dzięki szablonowi w VisualStudio można stworzyć całkiem miłą aplikację Web. Na praktykach miałem również "rozbudować " firmowego Darta. Co znaczy rozbudować? Dodać do niego kilka różnych funkcji takich jak np. gromadzenie danych i prowadzenie statystyk. Niestety temat nie okazał się banalny i nie został on dokończony. Zdołałem rozszyfrować urządzenie i podłączyć do niego swój oddzielny układ elektroniczny z mikrokontrolerem AVR. Udało mi się wyświetlić na diodach bitową wartość trafionego rzutu. Wpadłem więc na ciekawy pomysł "A co gdyby gromadzić te dane na komputerze i napisać aplikację internetową, która pozwoliłaby grać przez internet w firmowe turnieje Darta". Pomysł nie jest głupi i dzięki Pawłowi(szefowi Octal Solutions) trafiłem z tym pomysłem tutaj.




                        Jak to wszystko finalnie ma wyglądać




     


          Nie jestem pewny czy uda mi się to wykonać do końca tego konkursu jednak nic się nie stanie jak projekt lekko się wydłuży. Chodzi tutaj o zabawę a nie o konkurencję.




     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz